lørdag den 26. juli 2014

Pic-turial: Watermarble

Jeg blev så træt af at se på de farver, som jeg havde brugt til min watermarble fra i går. Jeg synes ikke, at de var særligt sommerlige. Derfor, i min mangel på bedre ting at tage mig til, besluttede jeg mig for at lave en ny watermarble.
Og sammen med den også en pic-turial, der viser (delvist) hvordan jeg gør.

Billede 5.a og 5.b er venstre hånd, mens billede 6.a og 6.b er højre hånd
Forklaring:




  1. Sæt tape på fingrene. Det gør clean up meget lettere, da der ikke er neglelak over alt.
  2. Hæld koldt(!) vand i skålen og dryp neglelakken i. Ikke for højt oppe, da det så bare lander på bunden. Lakken skal sprede sig ud, som på billedet. Hvis vandet er for varmt størkner lakken. Jo koldere vand jo bedre :)
  3. Dan dit mønster. Der er rigtig mange at vælge mellem - det er sådan set kun din fantasi, der sætter begrænsningen. Brug med fordel en tandstikker eller et grillspyd.
  4. Dyp neglen i det ønskede sted. Husk at samle overskydende neglelak op, før du tager neglen op af vandet.
  5. Fjern herefter tape og clean up.
 Hvis lakken ikke spreder sig, så er den ikke velegnet til watermarble. Indtil videre har jeg haft god held af Essie lak. Denne gang valgte jeg at bruge tape, så min clean up ikke blev så massiv og kluntet. Min clean up foregår med en pensel og acetone.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv pænt. Upassende kommentarer bliver ikke offentliggjort.