torsdag den 31. juli 2014

Projekt: Granny Stripe tæppe

Jeg er i gang med mit, nok hidtil, største projekt. Det er et granny stripe tæppe. Jeg startede på det i januar, og det har så ligget stille siden. I hvert fald indtil denne weekend, hvor jeg tog det op igen.


Det startede ud som et projekt, hvor disse firkanter skulle blive til et tæppe. Mønsteret er simpelthen så smukt! Jeg endte med at lave 16 firkanter, før jeg blev enig med selv om, at det ville simpelthen tage for lang tid, og jeg lagde derfor projektet på hylden.




I øvrigt var jeg heller ikke helt tilfreds med den sammensyningsfarve, som jeg havde valgt...
Så da jeg var færdig med mine eksaminer efter 1. semester (januar) begyndte jeg at arbejde på en ny idé. Takket være Instagram har jeg fået så mange nye idéer.
Her er tæppet lige efter start. Det hæklet at stangmaskegrupper, og så er det egentligt bare frem og tilbage. Jeg har næsten lige købt nyt garn ind, for at være sikker på jeg har nok. Desværre er en af mine garner udgået, så nu skal jeg finde en farve at erstatte den med.
Tæppet er dejligt varmt og temmeligt stort. Det er hæklet af Grønhøj Kamgarn, hvilket giver tæpper en god varme og en god tyngde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv pænt. Upassende kommentarer bliver ikke offentliggjort.